سفر و گردشگری

ساخت وبلاگ

از دیرباز، رامسر را عروس شهرهای شمال، نام­یده‌اند. در مسافرت به رامسر علاوه بر امکان دیدن زیبایی­‌های طبیعی در مجاورت دریا و جنگل، فرصتی برای چشیدن طعم مرکبات، چای و برنج خوش طعم منطقه نیز فراهم است. عروس شهرهای شمال ایران، در گذشته‌های دور «سخت سر» نامیده می‌شد. شهر رامسر به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب نسبت به دیگر شهرهای شمال، از آب و هوای بسیار مناسبی در طول سال برخوردار است؛ به طوریکه هم در تابستان و هم در زمستان، گرما و سرمای شدیدی، اهالی منطقه و مسافران را آزار نمی‌دهد.

مسلماً در انتخاب مقصد هر سفر، داشتن شناخت کافی از مکان‌های دیدنی و مهم آن منطقه، موثر است؛ در همین راستا، در این مقاله سعی شده که مهم‌ترین مناطق گردشگری رامسر و اطراف آن معرفی شود. همچنین اگر به دلیل مسایل اقامتی در سفر دچار شک و تردید هستید؛ می‌توانید به کمک وبسایت شب هر نوع ویلا، سوئیت و واحد آپارتمانی را با مشخصات دلخواه و متناسب با بودجه‌ی خود و همراهانتان، اجاره کنید.

معروف ترین جاذبه های گردشگری رامسر

سفر به رامسر - تله‌کابین رامسر

تله‌کابین

برای لذت بردن از طبیعت بکر و جنگل­‌های فوق العاده زیبای شهر رامسر، تله‌کابین همواره به عنوان وسیله‌ای جذاب و کاربردی از سوی گردشگران، در نظر گرفته می‌­شود. تله‌کابین ۲ کیلومتری رامسر، عنوان تنها تله­‌کابین متصل کننده‌ی ارتفاعات جنگلی به دریا در خاورمیانه را به دوش می‌کشد‌ که از کنار دریای خزر تا ارتفاعات جنگلی رامسر ادامه دارد. این تله­‌کابین دارای چهل کابین و ظرفیت جابه‌جایی ۴۵۰ نفر در ساعت است. امکانات تفریحی متنوع و به ­روزی در انتهای ساحلی تله­‌کابین وجود دارد که شامل پیست کارتینگ، پینت بال، کلوپ دریایی، اسکی روی آب، قایق سواری و باگی است. همچنین در قسمت جنگلی تله­‌کابین، سوئیت­‌های وی‌آی‌پی و کلبه‌­های جنگلی جهت استراحت و تفریح گردشگران در نظر گرفته شده است.

سفر به رامسر - کاخ مرمر

کاخ مرمر

از دیگر جذابیت­‌های مسافرت به رامسر، می‌­توان به کاخ مرمر اشاره نمود. کاخ مرمر در سال ۱۳۱۶ به سبک اروپایی بنا شده است. آن را درون باغی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع و با زیر بنای ۶۰۰ متر مربعی، ساخته‌اند. تنوع گونه­‌های گیاهی و نایاب بودن برخی از این گونه‌ها، ویژگی اصلی فضای سبز این باغ است؛ همچنین درختان مرکبات اصلاح نژاد شده، در باغ کاخ مرمر کاشته شده‌اند. سقف­‌های پر نقش و نگار، انبوهی از مجسمه‌های برنزی و سنگی، فرش­‌های گران قیمت و نفیس، بسیاری از منبت کاری‌­های اصیل ایرانی، گچ‌بری‌­های زیبا، تابلوهای نقاشی ویژه و وجود چهار ستون سنگی با تراش‌­های ویژه و ببر سنگی، از اصلی‌­ترین شاخص‌های زیبایی‌ شناختی این عمارت به شمار می‌­آیند. وجود درخت کاج ۲۳ متری در کاخ مرمر، که مشهور به «چهار شاخ» است، نظر بسیاری از گردشگران طبیعت‌گرد را به خود جلب می‌کند.

دیگر مکان های دیدنی رامسر

استفاده از چشمه‌­های آب گرم در سادات محله‌ی رامسر، به طور ویژه جهت خواص درمانی از جمله رفع موانع روماتیسم، دردهای عضلانی و برخی از بیماری‌­های پوستی، مورد توجه گردشگران قرار می­‌گیرد. این چشمه‌های آب گرم در نزدیکی دریا و ساحل قرار گرفته‌اند.

امکانات رفاهی در مسافرت به رامسر از دیرباز به صورت بسیار مناسب در دسترس گردشگران قرار گرفته است؛ به طوری که هتل‌های بسیاری در این منطقه بنا شده است. اگر به دنبال هتل، ویلا، سوئیت، واحد آپارتمانی جهت اقامت در رامسر هستید؛ می‌توانید به سادگی با یک کلیک از طریق وبسایت شب به این مراکز دسترسی پیدا کنید.

جذابیت ­های سفر به اطراف رامسر

هنگام مسافرت به رامسر زیبا، می­‌توان از جذابیت­‌های اطراف آن نیز بهره برد. شرق رامسر مشرف به تنکابن است. شهر تنکابن خود با داشتن جذابیت‌­های ویژه‌ی جغرافیایی و طبیعی، مقصد مناسبی در مسافرت به رامسر، به شمار می‌آید. همچنین غرب رامسر نیز چابکسر و دروازه‌ی ورود به استان گیلان قرار دارد. بنابراین در حرکت به سوی غرب، درگاهی برای دیدن جاذبه‌های گوناگون و همچنین بستری مناسب برای تفریحات متنوع، فراهم شده است. در سفر خود میتوانی اقامت در تنکابن و اقامت در چابکسر را هم تجربه کنید.

سفر به رامسر - روستای جواهرده

روستای جواهرده

روستای جواهرده به عنوان یکی از معروف­‌ترین روستاهای توریستی ایران و شهرستان رامسر، به شمار می‌­آید. روستای جواهرده واقع در ۲۶ کیلومتری رامسر، به واسطه‌ی دارا بودن مسجد آدینه با قدمت بیش از ۷۰۰ سال و همچنین گورهای گبری، مقصد بسیاری از تاریخ دوستان است.

بوستان جنگلی صفارود

بوستان جنگلی صفارود، در فاصله ۹ کیلومتری مسیر روستای جواهر ده، از دیگر جاذبه‌های زیبای اطراف شهر رامسر است که «آب معدن» نیز شهرت دارد. از ویژگی­‌های این بوستان خانوادگی، قرار گرفتن در یک دره‌ی زیبا و کنار رودخانه‌ی صفارود است. چشمه­‌های آب معدنی و آلاچیق­‌های مخصوص برای بازدید کنندگان این بوستان فراهم شده است.

سفر به رامسر - روستای گرسماسر

روستای گرسماسر

منطقه‌ی ییلاقی گَرسماسَر با قدمتی بالغ بر ۱۰ قرن، یکی دیگر از مقاصد گردشگری اطراف رامسر است. روستای گرسماسر در ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا و ۴۰ کیلومتری غرب رامسر، واقع شده است. اقلیم کوهستانی این منطقه، فضا را برای استراحت تابستانی و بهره­ گیری از هوای معتدل و پاک،  به ارمغان می‌آورد. از دیگر جاذبه­‌های روستای گرسماسر وجود خانه‌­های قدیمی روستایی به صورت پیچ در پیچ است. گفتنی است که نام این روستا از «قلعه‌ی گزمان سر»، بنای مربوط به دوره‌ی حسن صباح، گرفته شده است. معنای تحت الفظی این عنوان، «مکانی در بالای بهشت» عنوان شده است. قله‌ی سماموس در منطقه گرسماسر، با ارتفاع ۳۶۰۰ متر، همواره مقصد بسیاری از کوهنوردان از سراسر ایران بوده است.

سفر به رامسر - جنگل دالخانی

جنگل دالخانی

مسافران رامسر، جنگل دالخانی یا دالان بهشت را مکانی آشنا و محبوب به شمار می­‌آورند. در مسافرت به رامسر و فاصله‌ی ۳۰ کیلومتری از سمت جنوب شرق، این جنگل زیبا نمایان می‌­شود. منطقه‌ی نیمه کوهستانی جنگل دالخانی و ارتفاع ۸۰۰ متری منطقه از سطح دریا، فضا را برای طبیعت نوردان بسیار مناسب کرده است. وجود گاه به گاه مه غلیظ در منطقه از ویژگی‌های این جنگل است که در مسافرت به رامسر به یاد ماندنی می‌­شود.

غارهای دیدنی

برای دیدن یکی دیگر از زیبایی­‌های اطراف شهر رامسر، می‌­توان از غار «یاغی لوکا» در شمال غربی رامسر بازدید نمود. این غار، بیشتر شبیه چاهی با دهانه‌ای سه متری است که روی کوه ایلمیلی قرار گرفته است. یاغی لوکا، محلی امن برای فرار اهالی «دژ ایلمیلی» به سمت دریا و پناهگاه دزدان و غارتگران وقت بوده است! همچنین غار «گرگر لوکا» نیز در این منطقه قرار دارد که در مسیر دسترسی به خود، دارای شیبی بسیار تند و مسیر گذری سخت در بعضی از قسمت­‌هاست.

منطقه‌ ی مارکوه

منطقه‌ی مارکوه با داشتن قله‌­ای زیبا و همچنین قلعه­‌ای شگفت انگیز، فضایی دوست داشتنی برای بازدید هر گردشگر منطقه‌ی رامسر فراهم آورده است. از اطلاعات ساخت قلعه‌ی مارکوه اطلاعات دقیقی در دست نیست؛ اما در قرون سوم تا ششم و همچنین در قرن هشتم هجری، به عنوان دژ نظامی مورد استفاده قرار می­‌گرفته است. مانند دیگر قلعه‌­های این منطقه، مصالح اصلی در ساخت این بنا، سنگ و ساروج بوده است. در حال حاضر، از آن قلعه‌ی پر عظمت تنها چهار حصار جانبی قلعه و همچنین برج‌­های نگهبانی، به یادگار مانده است. از چشم ­اندازهای زیبای قله‌ی مارکوه می‌­توان به مزارع برنج، چای و همچنین باغ‌های زیبای مرکبات اشاره نمود. انواع درختچه­‌های ازگیل، درختان بلوط و بوته‌های شمشاد نیز به عنوان پوشش گیاهی منطقه‌ی مارکوه به شمار می­‌آیند.

سفر به رامسر - سد میجران

سد میجران

به گردشگرانی که در سفر به دنبال بناها و جاذبه‌­های صنعتی شهرها هستند؛ پیشنهاد می‌شود که بازدید از سد میجران را در برنامه‌ی مسافرت به رامسر، حتما بگنجانند. در ۵ کیلومتری بخش جنوبی قله‌ی مارکوه و در فاصله‌ی ۲۰ کیلومتری از شهر رامسر، سد میجران روی رودخانه‌ی نسارود قرار گرفته است. سد میجران از نوع سدهای سنگ­ریزه‌­ای و با استفاده از هسته‌ی بتن آسفالت، ساخته شده است. تاج سد میجران طول ۱۹۰ متری دارد؛ همچنین ارتفاع آن از سطح رودخانه در حدود ۵ متر است.

سفر به رامسر - روستای جنت رودبار

روستای جنت رودبار

یکی از پر تکرارترین برنامه‌های گردشگری در مسافرت به رامسر، بازدید از ییلاقات دهستان جنت رودبار است. جنت رودبار در فاصله‌ی ۶۰ کیلومتری شهر رامسر است که به معدن «گل گاو زبان» شهرت دارد. وجود انبوهی از ییلاقات مانند ایزکی، نمک دره، جیرود، چاک، اکراسر و چرته؛ فضای دلچسبی را برای هر گردشگری در هنگام مسافرت به رامسر، فراهم می­‌آورد. پوشش جنگلی انبوه و زیبا و وجود آبشارهای گوناگون مانند آبشار خشکا، ریش بزار، آزارک وچاردر، بر جذابیت­‌های گردشگری منطقه می­‌افزاید.

سفر به رامسر - موزه ی مردم شناسی

مردم شناسی در مسافرت به رامسر

موزه‌ی مردم­شناسی رامسر، فرصت بی نظیری برای شناخت بیشتر از فرهنگ و آداب و رسوم مردم استان مازندران، در هنگام مسافرت به رامسر فراهم می‌­آورد. این موزه‌ی غیر دولتی، به صورت خصوصی اداره می‌شود. در موزه‌ی رامسر، بیش از ۷۰۰ قطعه از دیدنی‌های فرهنگی و اشیای مختص به مردم مازندران در معرض نمایش گذاشته شده است. افتتاح این موزه در سال ۱۳۸۹ با مجوز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با همت سی ساله‌ی آقای عیسی خاتمی انجام گردید. یکی دیگر از جذابیت‌های موزه‌ی مردم­شناسی رامسر، وجود یک قسمت سنتی مازندرانی، با طراحی بسیار کهن و تحسین برانگیز است. از وسایل سنتی موجود در این خانه‌ی سنتی می‌­توان به ماهی ­شور، کوره‌­­ی آهنگری، قابلمه‌ی گلی، دستگاه چادر شب ­بافی و گمچ اشاره نمود. اگر قصد سفر به رامسر را دارید قبل از هر چیزی باید به فکر اقامتگاه باشید و تجربه ای بی نظیر را برای خود رقم بزنید برای مشاهده و اجاره ویلا رامسر کلیک کنید.

سخن پایانی

مشخصا اگر قصد سفر دارید و در اهداف خود به دنبال یک منطقه‌ی خوش آب و هوا با مناظری حیرت‌آور از طبیعت می‌گردید؛ پیشنهاد می‌شود که مسافرت به رامسر را یک بار بررسی کنید. مطمئنا با وجود جاذبه‌های دیدنی و گردشگری زیادی که در منطقه وجود دارد؛ سفری به یاد ماندنی را تجربه خواهید کرد. امید است که این نوشتار نظر شما را به دیدنی‌های رامسر جلب کرده باشد.

مشخصا هر مسافری قصد دارد که مکانی جهت اقامت، متناسب با بودجه‌ی شخصی، بیابد؛ وبسایت شب این امکان را برای شما فراهم آورده است که به صورت آنلاین به رزرو هتل، ویلا، سوئیت و واحدهای آپارتمانی بپردازید.

سفر و گردشگری...
ما را در سایت سفر و گردشگری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نرگس رحیمی villas بازدید : 225 تاريخ : سه شنبه 24 تير 1399 ساعت: 16:04

برای فرار از زندگی پرمشغله دنیای امروز، پیدا کردن مکانی دنج که صدای طبیعت، آب و هوایش هر زمان در وجود انسان طنین انداز شود، خیلی دور و دشوار نیست. در همین نزدیکی در جاده تهران – قزوین و شهرستان ساوجبلاغ، روستایی کوچک و سرسبز قرار دارد که چند سالی است به مقصدی فوق العاده ای برای مسافران و گردشگران تبدیل شده است. در اینجا می توان بی دغدغه و با خیالی راحت خود را به زندگی سپرد و به خویشتن بازگشت؛ مگر جزء این است که انسان زاده خالق خود یعنی طبیعت است؟ به مقاله سفر به «کردان» خوش آمدید.

کردان کجاست؟

کردان روستای ییلاقی از توابع ساوجبلاغ در استان البرز

این روستای ییلاقی از توابع شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز است که در ۶۵ کیلومتری غرب تهران و ۲۵ کیلومتری کرج واقع شده است. برای سفر به کردان از هر جایی که هستید باید خود را به آزاد راه کرج – قزوین برسانید؛ برای کسانی که از سمت تهران سفر می کنند، بعد از گذشتن از کرج در سمت راست، تابلو کردان را مشاهده خواهید کرد که پس از سپری کردن چند کیلومتر وارد این روستا می شوید.

برای افرادی که از سمت قزوین سفر می کنند، بعد از گذر از آبیک و شهر جدید هشتگرد به پل کردان می رسید، سپس چند متر جلوتر از پل وارد اولین خروجی سمت راست می شوید، در این بین تابلو کردان را نیز مشاهده خواهید کرد.

نکته: باید خاطر نشان کرد که روستای کردان در سمت شمالی آزاد راه قرار دارد.

چرا باید به کردان سفر کرد؟

باغ های میوه- نسیم روح بخش هوا و رودخانه پر آب بهترین دلیل سفز به کردان

به طور یقین، مهمترین دلیل سفر به هر مکان، وجود ویژگی های خاصی اعم از: طبیعت بکر، آثار تاریخی، فرهنگی غنی و حتی سوغاتی های منحصر به فرد آن است؛ کردان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مهمترین اولویت سفر به کردان، طبیعت بی مانند آن است، وجود درختان پر شاخ و برگ، باغ های میوه، نسیم روح بخش هوا و رودخانه پر آبش هر جنبنده ای را سر کِیف می آورد.

رودخانه کردان عامل اصلی سرسبزی این منطقه به حساب می آید که از شمال و از رودخانه هزار بند از منطقه بن رود در ارتفاع ۳۰۰۰ متری شروع و در دوراهی ورده و برغان در ارتفاع ۱۵۰۰ متری به هم می رسد، است. همچنین از جنوب به دو رود مجزا به نام های سرخاب و عباس آباد تقسیم می شود.

در بیشتر فصول این رودخانه پر آب است که همین عامل باعث شده است که این روستا در همه روزهای سال مقصدی عالی برای سفر باشد. با نشستن در کنار این رود برای پیک نیک و صرف ساعاتی لذت بخش می توانید از مواهب طبیعی این منطقه کمال استفاده را ببرید.

مقبره تاریخی زیارتگاه امام زاده حسین کردان

بعد از وارد شدن به کردان و در فاصله ۱ کیلومتری با مقبره ای تاریخی روبروی می شوید که در داخل گورستان روستا قرار دارد، موسوم به زیارتگاه امام زاده حسین.

این سازه آجری با شکل معماری خورشیدی با ۳۴ کنگره که گنبد کلاه خود را تشکیل می دهند بنا شده است.

در انتهای هر شکاف روی بدنه بنا و پایین گنبد، پلکانی از هفت آجر که هرمی معکوس را قرار داده اند، قابل مشاهده است. سوراخ های تهویه در گنبد احتمالا جهت دفع رطوبت کار گذاشته شده اند.

بر روی گنبد و بالای در ورودی مقبره که کمی متمایل به سمت چپ است، پنجره ای بزرگ قرار دارد، همچنین در سمت چپ پنجره بزرگ، پنجره ای کوچک نیز قرار دارد.

دو بنا جدید دیگر در گورستان وجود دارد که تازه مورد مرمت قرار گرفته اند، یکی مقبره شاهزاده حسین و دیگری مقبره متعلق به بی بی نساء است.

ظاهرا این دو خواهر و برادر از فرزندان امام زین العابدین (ع) بوده اند. به همین دلیل مردم بومی کردان این بنا را به نام مقبره «امام زاده حسین» می شناسند و برای زیارت به آنجا می روند.

با این حال، بر خلاف شکل بیرون مقبره، طرح داخلی آن شش ضلعی است. بنابراین اگر در داخل بنا بروید و از زیر به سقف گنبدی که به زیبایی تزئین شده است نگاه کنید، دوازده ستاره که مرتبط با طرح اصلی هستند را مشاهده خواهید کرد.

از دیگر امکانات و مکان های دیدنی در کردان می توان به دهکده تفریحی ایثار که در بلوار امام خمینی در جاده منتهی به شهر کوهسار اشاره کرد. این مرکز تفریحی دارای امکاناتی نظیر: هتل (مجهز به اتاق های دو تخته، سه تخته و بیشتر)، پارکینگ، رستوران، زمین فوتبال، استخر، امکانات تفریحی برای کودکان و بسیاری دیگر.

همچنین از آبان سال ۱۳۹۶ سایت پروازی کردان نیز راه اندازی شد که ماهیتی تفریحی و ورزشی دارد. شما می توانید در این محل با سوار بر پاراگلایدر و با بهره گیری از آموزش های لازم توسط تیم متخصص سایت، از پرواز کردن لذت ببرید.

آیا کردان دارای اقامتگاه است؟

اقامت در هتل کردان

از زمانی که کردان به منطقه ای مسافر خیز تبدیل شد، تعداد ویلا و اقامتگاه ها در کردان هم به نسبت آن افزایش یافت، وگرنه در گذشته ناحیه ای کاملا بومی با جمعیتی بسیار کم بوده است. با این حال در کردان به راحتی می توانید برای چند روز ویلا، آپارتمان و سوئیت اجاره کنید و همانگونه که در بالا بیان کردیم برای رزرو اتاق در هتل موجود در دهکده تفریحی ایثار نیز می توانید اقدام کنید.

ناگفته نماند در بسیاری از ماه ها سال کردان گردشگران بسیاری به خود می بیند، ولی عمده  حضور آنها در نوروز و فصل تابستان است. در نوروز درختان از نو جوان شده و میوه می دهند، شکوفه های بهاری کوچه های شهر را آذین کرده اند، رودخانه پر آب است و هر جا چشم نظاره می کند، چیزی جزء سرسبزی دیده نمی شود. به عبارتی بهار بهترین زمان برای سفر به کردان است.

برای سفر به کردان چه وسائلی با خود ببریم؟

لوازم مورد نیاز برای سفر به کردان

برای سفر یک روزه و یا چند روزه به کردان باید ببینید در چه فصلی، چند نفر و چگونه (دارا بودن ماشین شخصی یا سفر با اتوبوس) وارد این روستا می شوید، ولی به طور کلی وسائلی همچون: کوله پشتی، مواد غذایی (به ویژه آب و غذاهای سبک)، زیراندار، چتر، لباس گرم، کلاه، عینک آفتابی، لپ تاپ، لوازم بهداشتی (دستمال کاغذی، کرم و غیره)، لوازم کمک های اولیه، کارت شناسایی و پول و اگر هم اهل عکاسی حرفه ای باشید، بردن دوربین و عکاسی از مناطق زیبای این روستا اجتناب ناپذیر است.

ولی بردن موبایل بدون شک از ضروریات است؛ اگر با ماشین شخصی به کردان سفر می کنید و یا به دنبال مکان های مختلف در داخل روستا هستید، نیاز به مسیریابی دارید. به همین دلیل نقشه گوگل در هر زمان به سرعت قابل استفاده است. حتی اگر دوربین حرفه ای نداشتید، داشتن موبایل نیز می تواند خاطره سفر را برای شما همیشه ثبت کند.

نکته: نوع و تعداد لوازم مورد نیاز سفر نخست به ترجیحات فردی و سپس به محل مورد نظر برای سفر بستگی دارد.

کلام آخر

پاییز زیبای کردان

این روستای کوچک با طبیعتی بکر که در دل خود زیبایی هایی بزرگ دارد، مقصدی منحصر به فرد برای مسافران و گردشگران است. سفر به کردان به ویژه برای تهرانی می تواند چه از لحاظ نزدیکی و چه از لحاظ گذراندن روزی بسیار خاطره انگیز در محیطی دل انگیز، فوق العاده مناسب باشد. خانواده ها می توانند برای گذراندن آخر هفته و یا سفر چند روزه به این روستا بیایند، به خصوص اگر در بهار و تعطیلات نوروزی، برنامه ای برای سفر به این روستا چیده باشند، پس بهتر است بی درنگ دست به کار شوید.

امیدواریم از مقاله راهنمای سفر به کردان لذت برده باشید. می توانید برای رزرو و اجاره هتل، ویلا و آپارتمان در کردان به وبسایت شب مراجعه کرده و با اطمینان خاطر اقامتگاه خود را رزرو کنید.

سفر و گردشگری...
ما را در سایت سفر و گردشگری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نرگس رحیمی villas بازدید : 250 تاريخ : سه شنبه 10 تير 1399 ساعت: 19:58

 

به گزارش وانانیوز، 

ما امسال قصد سفر به شهرهای تاریخی ایران را داریم، اما تنها یک مشکل وجود دارد! نمی‌توانم با خانواده‌ام به توافق برسم، من کمی به شیراز تمایل دارم، ولی آن‌ها می‌خواهند به اصفهان بروند. اگر به شیراز برویم، به دل تاریخ و فرهنگ پا گذاشتیم، اگر به اصفهان برویم، نصف هنر و زیبایی‌های جهان را در آغوش گرفته‌ایم؛ اما متأسفانه باید یکی از این شهرها را انتخاب کنیم. بهترین راه برای رسیدن به یک نتیجه واحد، لیست کردن خصوصیات هر کدام از این شهرها است؛ با من همراه باشید.

به شیراز سفر کنیم یا اصفهان؟

اینکه چه نیازهایی داریم، به اندازه سفر به این شهرها، موضوعی مهم است؛ اما نیازهای ما در جاذبه‌ها و امکانات رفاهی این دو شهر نهفته است. هر دو شهر به روش‌های منحصربه فردی فوق‌العاده زیبا هستند. اصفهان دارای مناظر و بناهای دیدنی است، شیراز جاذبه‌های عرفانی و شاعرانه‌تری دارد. هم شیراز و هم اصفهان، در تابستان گرم خواهند بود، اما در اواخر بعد از ظهر هوا رو به خنکی می‌رود و شب‌ها به محافلی جادویی تبدیل می‌شوند. در اصفهان دیگر نیازی به رفتن به خارج از شهر ندارید، اما شیراز دارای مکان‌های زیادی در خارج از شهر مانند تخت جمشید است.

بیایید هر دوی این شهرها را به طور مجزا معرفی کنیم:

سفر به شیراز

به شیراز سفر کنیم یا اصفهان؟

اگر به تاریخ باستانی ایران علاقه دارید، پس به شیراز بروید و در خارج شهر از تخت جمشید، یکی از چشمگیرترین جاذبه‌های این شهر دیدن کنید. بازار زیبای شیراز و همچنین آرامگاه حافظ می‌توانند هر کدام به معنای آشنایی با هویت فرهنگی ایران باشد. در شیراز همچنین می‌توانید با افرادی از قبایل عشایری (بختیار و دیگران) که به بازار می‌آیند ملاقات کنید. لباس رنگارنگ و زیبای خانم‌ها به خوبی برخشی از فرهنگ بومی شیراز را به نمایش می‌گذارند.

جاذبه‌های گردشگری شیراز هر کدام در حضور اسرارآمیز خود از دیگری فراتر می‌رود. پاسارگاد و پرسپولیس که به لطف سازه سنگی حیرت انگیز و حکاکی‌های هندسی و ظریفشان، جنبه‌هایی از جلال تاریخ، هنر و تمدن امپراتوری ایران باستان را نشان می‌دهند. باغ‌های این شهرِ گل و بلبل نیز به عنوان برخی از زیباترین مکان‌های سرسبز ایران هستند که افراد زیادی را در سال به خود جذب می‌کنند.

همزیستی مسالمت آمیز اقوام عشایر قشقایی در قلب طبیعت، فرصتی برای دیدن برخی از زیبایی های زندگی عشایری مانند چادرهای سیاه، لباس‌های سنتی، فرش‌های دستباف، موسیقی قومی و آداب و رسوم قبیله‌ای از جمله این موارد است. همه این‌ها خالص‌ترین مناظر فرهنگی و طبیعی هستند که همه ساله گردشگران زیادی به سوی می‌خوانند.

حرم شاه‌چراغ با کارهای ظریف آینه کاری و گنبد زیبایش، نه تنها در واقع از هزاران کیلومتر دورتر گردشگران مذهبی را به خود جذب می‌کند، بلکه برای هر توریستی نیز یک جاذبه ستایش شده به حساب می‌آید.

دو نفر از بزرگ‌ترین شاعران ایران در همه زمان‌ها و در کل افق ادبیات و زبان فارسی، بی‌نظیر تلقی می‌شوند. شنیدن نام سعدی و حافظ به تنهایی می‌توانند هر گردشگری را به خود جذب کنند. شیراز مطمئناً یک تجربه کنجکاوانه خواهد بود که همه افراد را به دیدن خود دعوت می‌کند. هر زمان که خواستید به شهر شیراز سفر کنید، می توانید قبل از سفرتان، امکانات و ویژگی های سوئیت ها را با یکدیگر مقایسه، بهترین را انتخاب، و فرآیند رزرو سوئیت در شیراز را انجام دهید.

ویژگی‌های بارز شیراز:

  • ماهیت باستانی
  • باغ‌های زیبا
  • شهر شعر و ادب

سفر به اصفهان

به شیراز سفر کنیم یا اصفهان؟

اصفهان که در مرکز ایران واقع شده است، شهری پر جنب و جوش می‌باشد که با حالتی دوستانه و مهمان نواز از معماری اسلامی، پل‌های پر زرق و برق و مکان‌های زیبای دیگری که در امتداد رودخانه و نواحی شهر قرار دارند، اصفهان را در صدر لیست هر گردشگری قرار داده است.

اصفهان از نظر قومی و مذهبی بسیار متنوع است، زیرا یکی از بزرگ‌ترین و پر رفت و آمدترین شهرهای جهان بود. پل‌های زیبا از کنار رودخانه عبور می‌کنند، صدها گنبد و مناره خط افق خورشید را شکافته‌اند و میدان نقش جهان در مقطعی از زمان میزبان بازیکنان چوگان بود. اصفهان از اوایل قرن یازدهم تا هجدهم و به ویژه در دوره سلسله صفوی در قرن شانزدهم و هفدهم میلادی هنگامی که برای دومین بار به پایتخت ایران باستان تبدیل شد شکوفا شد.

حتی امروز، این شهر بخش اعظم شکوه گذشته خود را حفظ کرده است. بسیاری از بازدید کنندگان معتقدند اصفهان زیباترین شهر ایران و یکی از بهترین شهرهای جهان برای سفر است. وجود بلوارهای طولانی با درختان، باغ‌های گل و بازارهای ۱۳۰۰ ساله، باعث شده است اصفهان بیش از گذشته سزاوار لقب «نصب جهان» است.

میدان نقش جهان، یکی از بزرگ‌ترین میادین شهری در جهان و نمونه بارزی از معماری ایرانی و اسلامی است. در اطراف میدان تعدادی از شگفتی‌های مشهور جهان اعم از مسجد شیخ لطف الله، عالی قاپو و موارد دیگر قرار دارند.

اصفهان علاوه بر ریشه‌های تاریخی خود یکی از مراکز مهم آموزشی، فرهنگی، صنعتی و کشاورزی ایران نیز به شمار می‌رود. مردم اصفهان به دلیل پایبندی به ارزش‌های اجتماعی، توانسته‌اند، تأثیر عمیقی بر هنر و فرهنگ این مرز و بوم گذاشته است. اقلیت‌های مختلف مذهبی، از جمله مسلمانان، مسیحیان، زرتشتیان و یهودیان قرن‌ها به طور مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. سفر به اصفهان معمولا در طی 2 شب و 3 روز برگزار می شود، اگر با خودروی شخصی خود و بدون تور و لیدر به این شهر سفر می کنید حتما نیاز است فرآیند اجاره سوئیت در اصفهان را خودتان انجام دهید. بهترین پیشنهاد، بررسی و رزرو اقامتگاههای مختلف به صورت آنلاین است که مزایای زیادی از قبیل صرفه جویی در وقت، هزینه، امنیت بالا و ... را خواهد داشت.

ویژگی‌های بارز اصفهان:

  • ماهیت تاریخی و هنری
  • آثار معماری متعدد و باشکوه
  • بازارهای قدیمی

به شیراز سفر کنیم یا اصفهان؟ این پرسش عملاً بی‌پاسخ است! هر دوی این شهرها قطعه‌ای از شکوه تاریخی، هنری و اجتماعی ایران هستند که باید به طور جداگانه دیده شوند؛ اما آنچه که تفاوت‌ها را رقم می‌زند، این است که بدانید به دنبال چه چیزی هستید. اگر به شعر علاقه دارید، شیراز بهترین است، اگر معماری اسلامی مد نظرتان است، اصفهان را انتخاب کنید.

به هر روی، بعد از انتخاب مقصد سفر خود، می‌توانید به سراغ اقامتگاه مناسب باشید. برای این کار به سراغ بزرگ‌ترین سامانه رزرو و اجاره ویلا، آپارتمان، سوئیت و حتی اقامتگاه بومگردی بروید، سایت شب میزبان شما مسافران عزیز است.

منبع : به شیراز سفر کنیم یا اصفهان؟

سفر و گردشگری...
ما را در سایت سفر و گردشگری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نرگس رحیمی villas بازدید : 257 تاريخ : شنبه 7 تير 1399 ساعت: 14:48